Thursday, December 14, 2006

Världens bästa munspelare

Det finns en gubbe på östermalm som är lite galen och alltid spelar munspel med en liten radio tryckt mot huvudet och försöker imitera musiken med sitt munspel. Det låter förjävligt, så länge som jag minns så har han spelat munspel för folk på gatan. Jag menar att denna man lägger ner lätt! ca 8 timmar om dagen på att spela munspel. Om man lägger ner så mycket tid som han gör och har spelat sen 10 år tillbaka, har sett så lång tid iaf. Förmodligen har hans spelat längre. Han borde egentligen var världens mest överlägsna munspelare genom tiderna. Men han har fan inte lärt sig ett skit. Jag har lagt ner 10 min av mitt liv på munspel men jag lovar att jag kan bättre än honom..... Om jag skulle lägga ner 8 timmar om dagen i 15 år, typ jonglera då måste man bli bäst i världen iallafall topp 10......

No comments: