Monday, February 5, 2007

"Falska hockeybilder"

Kom ni ihåg "Bisse" om inte läs om det längre ner. Det var en annan snubbe som gjorde mig rädd när jag va liten, Nikolai förövrigt typ Anton Bromans kusin. Det var när jag 8 år och jag hade en Brunns skolas finaste hockeybildssamlingar, Nikolai som var fem år äldre än mig låg i sin säng, och grinade över att han inte ägde min hockeybildssamling. Han knöt näven och beslöt sig för att den skulle bli hans. Han knöt inte näven för att visa att han var beslutsam, den knytna näven skulle leveras i magen på mig. En dag så kommer några biffar in i mitt klassrum och kidnappar mig och släpar in mig i en skog, det var Nikolais lakejer, tränade för att tortera barn och sedan likvidera dom. Väl inne i skogen stod Nikolai där med en cigg och nyrakad skalle. Han tog fram en hockeybild, och undrade vad jag fått tag på den. Det var en bild på Ed Belfour som jag bytt bort till en liten kines unge. Jag tittade upp vid en buske då låg kinesungen där blodig och torterad, han hade tjallat att det var jag som hade hockeybilden först. Nikolai sa att denna bild var falsk och kinesungen försökt byta med honom.
Nikolai krävde mig på min samling som ersättning för det falska bytet, jag tvärvägra och sprang därifrån. Nikolai var efter ett jävla tag och skulle ha min samling. Efter en tids diskussion så fick jag ge mig efter ett antal turbotuttar och "polish bikerides", att elda upp mina falska hockeybilder.

No comments: